דירות להשקעה בחו"ל – האם זה באמת כדאי?

ענף הנדל"ן מהווה אחת הדרכים היציבות והאטרקטיביות ביותר להשקעה וליצירת הכנסה פסיבית, או במילים אחרות, להפוך את הכסף שלכם למקור הכנסה. עם זאת, לא כל השקעה בנדל"ן מתוחכמת או משתלמת באופן אוטומטי. קריטי לבחון את הנתונים ולהעריך את הפוטנציאל של כל עסקה באופן מעמיק, כיוון שהשקעות בנדל"ן בישראל לעיתים קרובות מציעות תשואה סבירה לכדאי לחפש אופציות אטרקטיביות בחו"ל. אנחנו עצמנו נכנסנו למעגל המשקיעים הבינלאומיים כאשר גילינו את הפוטנציאל הגלום בשוק הנדל"ן היווני. לאחר שרכשנו דירות להשקעה ביוון, ההמשך הפך להיסטוריה. אך לפני שנעמיק בנתונים הספציפיים, חשוב לדון ביתרונות הרבים של השקעה בנכסים בחו"ל. האפשרות לגוון את תיק ההשקעות, לנצל הזדמנויות של שווקים בעלי פוטנציאל גבוה לצמיחה, והיכולת להיחשף למגוון תרבויות וכלכלות הן רק חלק מהיתרונות שמציעה השקעה חכמה בחו"ל.

מדוע כדאי לישראלים לרכוש דירות להשקעה בחו"ל?

  • מחירי דירות זולים יותר – בעוד דירת 2-3 חדרים במרכז הארץ עשויה לעלות לכם באזור ה2.5-3 מיליון שקלים, בחו"ל תוכלו לקנות 6-8 דירות כאלה באותו מחיר ובאזורים ביקוש טובים בדרך כלל.
  • תשואה גבוהה יותר – התשואה הממוצעת בישראל הינה 3%-3.5% לשנה. באזורי השקעה טובים בחו"ל התשואה תנוע בין 8% ל-10% בממוצע.
  • עליה בערך הנכס – ישנן ערים גדולות ומתוירות מאוד בחו"ל, במיוחד באירופה, ורכישת נכסים באזורים טובים בערים אלו או בסמוך אליהן יכולים להעלות את ערכם משמעותית לאורך השנים.
  • אינספור הזדמנויות – בחו"ל השוק הוא בלתי נגמר, בוודאי בהשקעה להזדמנויות הנדל"ן המוגבלות בישראל.
  • ניתן להשכיר לטווח קצר ולמקסם תשואה ואף ליהנות מדירת נופש בחלק מהשנה – האופציה להשכיר נכסים לטווח קצר מאפשרת מקסום של התשואה ומספקת גמישות בניהול הנכס, כולל האפשרות ליהנות מדירת נופש בחלק מהשנה.
  • אמנת מס עם ישראל – מרבית המדינות שתשקיעו בהם בחו"ל יהיו חתומות על אמנת מס עם ישראל כדי שתימנעו מתשלום מס כפול. במידה ואין אמנת מס, בחנו היטב את המיסים המקומיים ואם כדאי לכם להשקיע שם.

השקעות נדירות ביוון שאסור לפספס

יוון מתגלה כאחת האופציות המובילות והמשתלמות ביותר להשקעות נדל"ן עבור יזמים ומשקיעים ישראלים, וזאת בעיקר בתוך גבולותיה של אתונה, הבירה המרהיבה. רכישת דירות להשקעה באתונה לא רק מציעה תשואה גבוהה ומכובדת אלא גם פותחת דלתות להזדמנויות רבות נוספות. המדינה, במהלך השנים, חוקקה מספר רפורמות וחוקים שמטרתם לעודד השקעה זרה בשוק הנדל"ן המקומי, כולל הקלות משמעותיות בנטל המס המקומי. 

הקרבה הגיאוגרפית בין ישראל ליוון מהווה יתרון משמעותי שמאפשרת ביקורים תכופים וניהול אפקטיבי של הנכס מבלי להתפשר על הנוחות המשקיע. בנוסף, אתונה נחשבת לאחת מהערים הנבחרות באירופה בזכות התיירות הרבה והעשירה, המספקת ביקוש גבוה ומתמיד לנדל"ן, הן למגורים והן להשכרה קצרה וארוכה טווח, וזאת מבטיחה עלייה רווחית בערך הנכסים לאורך זמן.

CONTACT US

דברו איתנו, אנחנו כאן

דילוג לתוכן